Czy warto promować firmę na Instagramie

Każdy, kto prowadzi firmę wie, że siły social mediów nie można niczym zastąpić. Oprócz Facebooka warto zainteresować się Instagramem, którego wpływy są coraz bardziej znaczące. Umiejętne prowadzenie konta na tym portalu społecznościowym daje niezwykle korzystne dla biznesu efekty. Odpowiadając na pytanie, czy warto promować firmę, markę, biznes lub usługi na Instagramie można stwierdzić krótko – tak, zdecydowanie warto.

Założenie konta firmowego w tej aplikacji odkrywa przed użytkownikiem wiele przydatnych możliwości. Przede wszystkim jest to dostęp do statystyk, dzięki którym możemy śledzić kto i kiedy odwiedza nasz profil, a także zobaczyć ilość reakcji na nasze posty czy też poznać zasięgi konkretnego zdjęcia. Możemy też dokładnie poznać ilość wyświetleń ze strony głównej, czy też z hasztagów. Widzimy też ile osób zapisało lub udostępniło naszego posta. Pozwala to lepiej dostosować treści do potrzeb obserwatorów na Instagramie. Platforma daje również możliwość promowania i reklamowania naszego profilu, dzięki czemu szybko dotrzemy do nowych, potencjalnych klientów.

Co daje konto firmowe?

Konto firmowe stanowi prostą formę kontaktu między klientem a usługodawcą. Profil firmowy pozwala na udostępnianie numeru telefonu, adresu e-mail czy też strony internetowej, za pośrednictwem których osoby zainteresowane mogą łatwo zdobyć nasze namiary i poznać naszą ofertę. Wiele osób wysyła wiadomości bezpośrednio na Instagramie, dlatego ważną zasadą jest, by na bieżąco odpowiadać na wszelkie pytania i utrzymywać aktywny kontakt z innymi użytkownikami.

InstaStory daje możliwość bieżącego reklamowania swoich produktów i usług. Dzięki temu możemy również pokazać odbiorcom nasz biznes “od kuchni”, zmniejszając dystans i przybliżając to, czym się zajmujemy. Prowadząc konto firmowe najlepiej byłoby przyjąć pewne wartości, którymi chcemy kierować się w naszym biznesie – sprawi to, że wielu obserwatorów zostanie z nami na dłużej. Instagram nie powinien służyć do nachalnego reklamowania swojej firmy, a raczej do ukazywania jej zalet. Na przykład – sklep zajmujący się sprzedażą ubrań powinien podkreślać wartości takie jak ekologia, pasja do mody, indywidualność, autentyczność, bodypositive, odwaga lub minimalizm. Sprawi to, że profil nie będzie tylko reklamą produktów, ale też źródłem ciekawej wiedzy i inspiracji. Osoby podzielające głoszone wartości z pewnością nie tylko będą aktywnie udzielać się na naszym koncie, ale też chętnie skorzystają z naszych usług.

Jak zdobyć obserwatorów?

Aby prowadzenie konta firmowego miało sens, należy zbudować społeczność odbiorców, którzy z zaangażowaniem będą śledzić nasze poczynania. Początki nie są łatwe, ale można ominąć najgorszy etap gromadzenia obserwatorów poprzez wykupienie ich na stronie polskielajki.pl. Są to autentyczne polubienia i obserwacje, dlatego nie trzeba martwić się, że kierujemy swoje usługi osobom, które i tak nigdy z nich nie skorzystają. Kiedy już zgromadzimy wystarczającą ilość followersów, musimy zatrzymać ich przy sobie publikując ciekawy content.

Jedną z bardziej istotnych zasad na Instagramie jest estetyka. W końcu to głównie treści wizualne, dlatego jakość wrzucanych przez nas zdjęć jest kluczowa. Rozmazane, niewyraźne zdjęcia o kiepskiej kolorystyce nie będą zachęcające dla nikogo. Ludzie poszukują na Instagramie inspiracji, dlatego wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające ciekawe obrazy to podstawa. Zwłaszcza, jeśli firma zajmuje się sprzedażą produktów.

Ważne jest także regularne publikowanie postów. Nasi obserwatorzy chcą codziennej dawki inspiracji, dlatego warto wrzucać zdjęcia często. Zachęcajmy również do komentowania i udostępniania naszych treści. Odpowiadajmy także od razu na wszelkie reakcje, wiadomości, komentarze – buduje to więź między użytkownikami.

Warto spróbować nawiązać relacje z influencerami, najlepiej związanymi tematycznie z naszą działalnością. Zareklamowanie naszych produktów przez znane osoby z pewnością momentalnie podniesie zasięgi i zwiększy szansę na realne zwiększenie dochodów.

Jeżeli prowadzisz bloga, stronę internetową lub stronę na Facebooku – możesz tam z powodzeniem publikować posty wrzucone na Instagram. To nie tylko zwiększy zasięgi, ale również utrzyma spójność przekazu.

Promowanie firmy na Instagramie – podsumowanie

Kiedy już zdobędziesz pożądaną liczbę obserwatorów, ustalisz promowane przez firmę wartości i nabierzesz regularności w publikowaniu postów – zadbaj o ich autentyczność. Skup się na realizowaniu swoich pasji, pisz o tym, co naprawdę gra w twojej duszy.

Każda sztuczność, nachalność czy nadmierna reklama zniechęcą do ciebie obserwatorów. Bądź aktywny, komentuj i lajkuj posty innych użytkowników, okaż prawdziwe zainteresowanie. Obserwuj poczynania innych, doceniaj i szanuj ich wysiłki, a z pewnością odwdzięczą się tym samym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here